Doorwerkingsonderzoek Citymarketing Tilburg uit 2018

maandag, juni 24th, 2024

De Rekenkamer doet minimaal eens per benoemingsperiode een doorwerkingsonderzoek. De Rekenkamer heeft ervoor gekozen in 2024 twee doorwerkingsonderzoeken te doen; naar Citymarketing Tilburg (een onderzoek uit 2018) en naar Sport op orde (een onderzoek uit 2016).

Met het onderzoek ‘Citymarketing Tilburg’ uit 2018 heeft de RKT het citymarketingbeleid, de bereikte resultaten tussen medio 2015 en eind 2017 en de sturing en beheersing van de uitvoering nader bestudeerd. De RKT heeft daarbij gekeken naar het totale systeem, c.q. de wijze waarop de sturing op het beleid op papier was georganiseerd en hoe dit in de praktijk verliep tussen de gemeente Tilburg en de stichting Marketing Tilburg.

De RKT acht het een goed moment om de stand van zaken op te maken ten aanzien van de opvolging van de rekenkameraanbevelingen uit het eerdere onderzoek. Deze rekenkamerbrief beantwoordt dan ook de vraag wat er is gedaan met de door de raad vastgestelde aanbevelingen uit het rekenkameronderzoek uit 2018.

De rekenkamerbrief bestaat uit conclusies (pg. 1), overwegingen en aandachtspunten richting raad en college (pg. 4) en bijlage 1 waarin de gedetailleerde onderbouwing van de conclusies, overwegingen en aandachtspunten is weergegeven (pg. 5).